Mellemtrinnet

Mellemtrinnet (3. til 6.klasse)

På mellemtrinnet er fagligheden og kreativiteten sat i højsædet med elevernes trivsel som fundament.

Elever fra mellemtrinnet

Der er tid til fordybelse i temaer, som eleverne i stigende grad selv er med til at vælge og planlægge. Det er med til at skærpe kravet til selvstændighed og ansvarlighed, både over for sig selv og gruppen.

Der arbejdes fortsat med emner parallelklassevis eller på tværs af udvalgte klassetrin med skiftende fokus på trivsel og sociale relationer og på de faglige dimensioner. Også deletimeprincippet videreføres på mellemtrinnet. Mellemtrinnets lærere samarbejder desuden med fagvejledere i matematik og dansk.

Andre emner og aktiviteter på Mellemtrinnet:

• Mange ture ud af huset: udstillinger, naturekskursioner, koncerter m.m.
  • Musikalske fællestimer
  • Lejrture i 4. og 6. klasse
  • Svømning i 3.-5. Klasse
  • Obligatorisk tysk eller fransk fra 6. klasse
  • Fokus på trivsel, udvikling og brugen af sociale medier bl.a. gennem fast årligt besøg af oplægsholder fra Børns Vilkår i 4., 5. og 6. klasserne
  • Eftermiddagstilbud såsom Drama-og filmværksted, Billedværksted, Lerværksted, Programmering, Sang og musik
  • Musiktilbud før og efter skoletid f.eks. Kor og sammenspil
  • Klasserne deltager i Politikens ”Gi’ en historie”, hvor den mundtlige formidling er i centrum
  • Teaterforestillinger
  • Kunst- og musikaftener
  • Cirkusemne med forestillinger i stort telt i Fælledparken for 3.-6. klasse hvert 4. år

Det er også muligt for mellemtrinnets elever at deltage i Lektiecafe.